fredag 17 februari 2012

Stickisarna igen

Idag kom husse och gav mig lite mat och sen hämtade matte den där buren igen och stoppade in mig i den. Maja blev riktigt orolig och jag med för den delen.
Sen fick jag följa med ut och åka brummis en lååååååång stund. Och hela tiden låg jag stilla och snällt i buren och sa inte ett jam. När vi äntligen kom fram så fick jag sitta och vänta en stund innan jag fick komma in i ett rum och när jag blev utsläppt ur buren förstog jag att jag var hos stickisarna igen.
Sen kom två snälla tanter in och pratade och tittade lite på mig och så knappade en av dom på en stor manick som såg lite mystisk ut.
Sen gick hon och hämtade något mjukt att ligga på åt mig och så fick jag ligga på rygg medan matte höll i mig på överkroppen och gosade med mig. En av stickisarna höll i mina bakben och den andra stickisen kom med nån manick som burrade mig på magen... sen blev det väldigt kallt. När jag tittade såg jag att en massa päls på min mage var borta!!!

Men jag låg stilla och snällt iallafall. Till och med när dom hällde något kallt på min mage och kom med en annan liten manick och drog över magen. Och så fick jag se min mage hur den såg ut inuti på en stor tv.
Det var riktigt spännande. Men stickisen såg att min vänstra njure inte såg så pigg och frisk ut. Den var full med ärrvävnad sa hon och kallade det för skrumpnjure. Jag vet inte vad det är men det låter inte som något bra iallafall. Och det var det inte heller sa stickisen. Men min andra njure såg finare ut. Vilken tur att jag hade två iallafall då tänkte jag. 
Sen stack dom mig i magen med nånting och tog ut mitt kiss så jag inte behövde gå på lådan heller.
Kisset såg utspätt ut sa hon och så skulle dom kolla kisset. Märkliga dom här tvåbeningarna tycker jag.... dom är som besatt av allt sånt som ska vara i lådan tycker jag.

Hursomjam så fanns det inga baciller och sånt där i mitt kiss men dom skulle kolla något som hette proteiner också. Det hade något med min sjuka njure att göra. Om jag läckte ut sånt eller inte.
Sen kom den andra stickisen in igen och skulle ta ett blodtryck på mig också. Och det såg bra ut så jag behövde ingen medicin mot det. Men jag skulle få en speciell mat och så något pulver att blanda med maten. Undrar om det är någe gott..... Sen får jag vänta på det där proteinjoxet och se vad det visar.
Innan vi skulle åka hem kom en stickis in igen och skulle ge mig dropp ifall jag var uttorkad.
Det var lite obehagligt när hon stack mig i nacken för jag fick en bula i nacken.
Stickisarna var så imponerade av mig för att jag var så lugn och snäll och inte sa ett jam under hela tiden dom stack mig och joxade med mig. Mycket beröm fick jag minsann. :)
Sen fick vi se vilken mat jag ska äta och sen fick vi åka hem. 

Väl hemma möttes jag av Maja som kom springandes emot mig och gjorde en nosologisk undersökning av mig innan buren ens hade öppnats. Och hon ville minsann veta ALLTING som hade hänt.
Hon blev så glad att jag äntligen fick komma hem igen. Och det är skönt att vara hemma igen också.
Jag är lite trött efter resan men jag har orkat vara uppe och tassa lite iallafall. Fast jag vill gärna ha lite lugn och ro.

Rättar till pälsen


- Morris

4 kommentarer:

  1. Men om din ena njure ser OK ut så ska nog allt gå bra. Tycker också att du var jätteduktig. Att få vätska insprutad under pälsen är verkligen inte skönt. De flesta katter reagerar mot det. Hoppas nu din nya mat smakar gott och gör gott.

    SvaraRadera
  2. Jodå, den nya maten smakade utmärkt. Jag har ätit en halv burk nu på kvällskvisten. :)

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken duktig misse du har varit idag!
    NosGos och Kramisar.

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas att det här ordnar upp sig, tvåbentingarna klarar sig ju med bara en njure, det borde väl vi också kunna om en är dålig, eller hur. Vi håller alla tassar vi har här hemma. Krya på dig

    Basco

    SvaraRadera