fredag 30 november 2012

Stickisarna har ringt.

Idag ringde stickisarna och meddelade provsvaren. Njurvärdet låg på 275 och i April när vi var in låg det på 273 så det var inte nån direkt förändring där så det var ju bra.
Sockervärdet var bra och levervärdet också så det var inget som var tokigt där heller.
Så hon tyckte att vi skulle fortsätta med fodret och medicinen precis som vi har gjort hittills och vänta på svar på sköldkörtelprovet. Och så skulle hon titta om jag läckte protein i blodet. Sen ville hon nog låna mig en hel dag och försöka få ett urinprov för att se om jag läckte protein i urinen också.
-Morris

2 kommentarer:

  1. Jag har njursvikt och äter Royal Canins speciella njurfoder: Renal Special heter torrisarna och Renal med kyckling heter blötmaten. Kan rekommenderas! Jag har ätit det nu i tre och ett halvt år och inte tröttnat... tvärtom! Med njurar är det ju så att även om värdena blir bra, skall man fortsätta med fodret för att inte bli dålig igen... så jag hoppas att du tar väl tass om dig!

    Kurr från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  2. Jo jag äter också Renal, både torrisar och blötmaten. Fast jag gillade inte kycklingen. Jag tyckte bäst om tonfisk. Det är riktigt smaskens! Och så måste jag såklart få min medicin morgon och kväll. Jag brukar påminna matte när det är dags.

    Nosbuff.

    SvaraRadera