onsdag 7 januari 2015

Slut på julen.

Idag var julledigheten slut för matte. Och det var ju nästan mitt i natten när hon masade sig upp ur sängen. Det var svart ute ju! När hon tittade ut genom fönstret lät hon inte så glad för det ramlade ner vitt fluff från himlen. Annars brukar hon tjoa och vara glad när det där fluffet ramlar ner.
Hela dagen har jag varit här hemma och väntat och väntat på att matte ska komma hem igen.
Husse hade ställt en överraskning ute på glasverandan också som hon skulle ta in tyckte han.
Men hon lämnade överraskningen där ute och gick ner till grannen istället.... hm...

När alla hundrasjuttioelva tvåbeningar kom upp därifrån, som en skock hungriga vargar, hade hon med sig överraskningen in och ställde på köksbordet. Då förstog jag varför hon lämnat den där ute när hon gick hemifrån.Det var en bukett blommor! Hm.. undrar vart hon tänker gömma dom nånstans inatt då... ifall att man kan få sig ett litet smakprov.
mumsiga blommor....

När alla hundrasjuttioelva tvåbeningarna var utfodrade fick dom ringa en fixarfarbrorn i blåa kläder igen så han kom och micklade med avloppet. Det där avloppet hade tydligen svårt att hålla tätt igen för det var en jättestor pöl på köksgolvet. Precis vid våran mat! Otrevliga odörer för nosen blev det när han höll på så nån vidare matlust hade man ju inte på ett bra tag efteråt då.
Sen när halva hjorden tvåbeningar gick hem till sig för att sova kom min favoritstund på heeeeela dagen. Som jag har väntat och längtat!
Det finns inget bättres stund än på kvällen när matte lägger sig i soffan och ska titta på dumburken och jag får ligga bredvid henne och gooosa!
Jag brukar ligga och hålla om hennes arm med alla tassarna och trampa, trampa, trampa, spinna  långa stunder för henne. Och om hon rör på sig så jamar jag på henne och säger till att hon ska ligga still. För hon är min. BARA MIN!
 
MIN! MIN! MIN!
 
 
- Maja

2 kommentarer:

  1. mycket fin Maja kisse :) hoppas vattenläckan är fixad och att du förstår att rosor är vackra att titta på och inte äta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack. Jo nu är det inte blött längre i köket så nu kan vi stå där och äta igen. Men jag tycker att matte var bra snål som inte ens lät mig få göra en nosologisk undersökning av blommorna.

      Radera