tisdag 1 maj 2012

Fjäderkottletter.

Imorse hörde jag ett välkbekant ljud på balkongen. Det var dom där fjäderkottletterna som bosatte sig här för nån sommar sen. Imorse kom dom och hälsade på och frågade om dom fick hyra in sig här igen.
Men matte ville inte höra talas om det och sprang upp ur sängen och skrämde iväg dom. Jag tror inte att hon gillar dom för jag hörde hur hon mutttrade nåt om "äckliga duvor". 

Sen hade jag lämnat en liten överraskning utanför tröskeln till sovrummet inatt också. En spya. Så när matte klev upp och gick ut ur sovrummet trampade hon rakt i den och var nära på att halka omkull. Jag satt och fnissade lite åt henne men matte blev inte alls glad. Hon sa några fula ord och muttrade att det var ju tur att hon inte hade hunnit moppa golven än. Hon har tydligen bestämt sig för att drabbas av den där städbacillen idag igen för det ska visst komma en massa folk hit idag. Den lilla tvåbeningen i hemmet här, David, fyller tydligen 5 år idag. Hoppas att man får nåt gott och mumsa på idag då.


- Maja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar