torsdag 6 juni 2013

Katastrof!

Jag är så arg så morrhåren darrar!
Idag plingade det på dörren och det var mattes granne Anna-Lena som kom över och hon hade lite saker med sig. Kattmat och kattsand. Sen kom hon upp med en kattlåda, matskål och vattenskål. Vi trodde att hon skulle vara snäll och donera dom här sakerna till oss. Men sen kom hon upp med den lilla rackarns jamaren också! Och hon lämnade honom här hos oss och gick hem sen igen!
Jag sa bestämt ifrån: "Det här går jag inte med på" Sen satte jag mig under bordet i vardagsrummet och surade. Och jag tänker minsann sitta här ända tills att Petter åker hem igen!
Han springer ju runt, jamar och låter illa och busar med allting. Ingenting får man ha ifred för honom. Tossiga ungtupp... *fnys* Och så försökte han dessutom leka och busa med Morris, men jag tror inte att han orkar busa på det där viset för han sprang därifrån och gömde sig på hyllan under vardagsrumsbordet han också. Så här ligger vi nu och gömmer oss för den där busen.
Undrar just hur länge han ska stanna här... jag hoppas det inte är för alltid sa jag till matte. Men hon sa att han bara skulle stanna tills på Söndag när hans matte kommer hem från sin lilla semester. Hon skulle sova på hotell och ha en massa roligt för sig lät det som. Och då skulle Petter  få bo hos oss under den tiden.
Nåjam.. det är bara några dagar..... hoppas bara dom går fort! *morr*

Petter busar järnet här hemma


Nosologisk undersökning
Morris och Petter leker fånga svansen











Och jag surar!
-Maja

4 kommentarer:

  1. Hur kan man bara göra så??? Utan förvarning??? *Stampar hårt med tassen!*
    Det är inte så att du bara är lite blyg Maja? För medge att lite snygg är han allt, den busen. *Blink*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag undrar också hur dom kan göra så utan att förvarna. En sån fräckhet! *fnys och svansknyck* Matte har varit snäll iallafall och låtit mig och Morris få vara lite ifred under dagen. Vi fick hela vardagsrummet och sovrummet för oss själva med kattlåda och mat. Och busen fick ta köket och resten av lägenheten. Skönt! Och jag har krupit fram nu och tassar runt här. Men så fort jag ser honom så morrar jag och fräser åt honom. Bara så han vet att även om han är snygg så ska han inte bo kvar här. Så det så..... Och Morris har jag också grälat på för att han är så snäll och låter honom känna sig som hemma och busar med honom. Han ska ju stå på min sida ju!

      Radera
  2. Frågade inte ens matte er först? Fyjam vad taskigt! Du får trösta dig med att odågan snart flyttar hem igen.
    *tröstnosbuffar*

    SvaraRadera
  3. Nej matte frågade inte ens. Men det går väl rätt så bra med odågan ändå. Jag har stampat tassen i golvet och talat om för honom att jag inte är någon lektant så han får akta sig för mig. Men imorgon åker han äntligen hem! Då ska jag lägga ta hemester. Det behöver jag....

    SvaraRadera