tisdag 23 juli 2013

Ompysslade

Idag har matte haft lite ompysslingsstund med oss.
Hon tog fram godisburken med dom där smaskiga små godbitarna som vi brukar få och så hämtade hon borsten och började borsta Maja. Till en början gick det ju bra men sen när matte skulle borsta svansen blev hon lite sur. Och ännu surare blev hon när matte skulle försöka borsta den lockiga pälsen längst upp under frambenen på henne. Hon hotade med att bita matte till och med! Men då tog matte fram godisburken och öppnade locket på den och ställde framför Maja. Då blev hon alldeles jätteknasig och började åma sig och gosa och kela med burken. Och så fick hon två godisar.
Sen var det min tur att bli ompysslad av matte. Hon borstade mig försiktigt för jag har många tovor i min päls. Hon har försökt att borsta bort dom många gånger men det har inte gått så bra. Idag gick det bättre. Jag lossade mycket päls och sen hämtade hon saxen och klippte bort dom hemska tovorna på mig. En var jättestor! Den har matte försökt få bort många gånger på mig och nu äntligen gick det.
På fotot här nere så är det pälsen som hon borstade bort med borsten överst och sen tovorna som hon klippte bort på mig. Undrar om jag har nån päls kvar? Sen tog hon bort skräp runt nosen och ögonen på mig också och sen fick jag fyra godisbitar av henne för att jag var så duktig.  Och senare ikväll ska vi få klorna klippta. Jag som nyss har fått dom riktigt vässade och bra......

Min päls!


-Morris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar