fredag 19 juli 2013

Hemestern är slut.

Vi har haft en låång och skön hemester.
Husse har varit på jobbet som vanligt varje dag men matte och den lilla tvåbeningen har nästan inte varit hemma alls. Att matte har varit borta tycker jag inte om men den lilla tvåbeningen gjorde det inget att han var utflugen hur huset ett tag.

Matte har visst haft fullt upp med att måla en bock. (??) Jag vet inte riktigt vad det är men hon tog på sig sina kläder som hon brukar ha på sig när hon ska ta bort gräs på kolonin och så var hon borta hela dagen. Det skulle visst vara en tävling mellan tre olika bockar och hon hoppades att hennes bock skulle vinna. Konstiga dom är dom där tvåbeningarna. Sen kom hon hem och hade ny hårfärg och lite andra färgklada prickar på kroppen. Det såg konstigt ut på henne tyckte vi.
Matte berättade att den lilla tvåbeningen hade klättrat i ett träd också och inte kunde komma ner själv. Där kunde han ha stannat tyckte jag. Men han fick visst hjälp ner av några långa personer och när han kom hem fick han minsann bada. Rätt åt honom tyckte jag. :D
Sen gick matte och la en sten på sin pappas grav för han hade fått blommor där. Fast jag tyckte det såg ut som nåt mumsigt gräs så jag tyckte matte var snål som inte tog med sig lite hem åt oss.
Sen fick matte veta resultatet om bockarna. Men mattes bock vann inte. Hon vet inte på vilken plats den kom än men troligen på andra plats. Det var mattes grannes bock som vann.
Nåjam, vi kunde iallafall ligga här hemma i lugn och ro och titta på himlen och fantisera om att jaga molntussar.

Mattes bock Keiron


Bocken Klemens som vann






















Där kan du sitta....


Ser man ut så här får man bada sen!





Nähä... prydnadsblommor var det ja....
Jaga molntussar i fantasin. :)



-Maja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar