fredag 13 september 2013

Dumma matte!

Det började m,ed att matte skulle borsta min päls och försökte få ut några tovor. Det tyckte jag inte om men hon var snäll och gav mig en massa godis så låt gå då. Hon borstade Morris lite också och så fick han godis för det och sen lät hon oss vara. Men nu kom det! Matte stoppade oss i ett bad! Det var riktigt pälsresande! Vattnet var visserligen bra tempererat men ändå. ETT BAD!?
Jag morrade och fräste och försökte ta mig därifrån så fort som möjligt men hon hade ju husse till hjälp som geggade in nåt klet i pälsen och det blev skum och lödder och sånt där. Sen skulle dom tvätta bort det det där igen. Sen fick jag äntligen komma upp och bli torkad. *Fnys* Jag har jamat på matte så fort att jag ser henne och strängeligen talat om för henne att jag inte tycker om att bli badad. Men hon bara säger att jag måste vara fin tills i morgon bitti för då har hon en överraskning till mig.
Sen var det Morris tur att hamna i plurret också. Han ylade i högan sky men han lugnade visst ner sig så fort att han fick ögonkontakt med matte och hon klappade om honom lugnt och pratade lite med honom. Och så fick han genomgå samma procedur som mig. Så passade matte på att göra ren hans ögon och nos lite också. Sen försökte hon muta oss med godis efteråt! Har ni hört en sån fräckhet va?! Nåjam, jag åt upp mitt godis iallafall och sen gick jag och gömde mig.Och Morris gick bara och la sig och sov efteråt utan ett jam!


- Maja surpuppa och Morris filbunke

2 kommentarer:

  1. Vad ända in i....!? Tvångsbadning! Vi ber matte tassa ner en anmälan till KOK-Kattombudskatten på direkten. Så här får det väl inte gå till. *stampar med tassen*

    SvaraRadera
  2. Apselut! Så här får det bara inte gå till. Jag blev dessutom inte av med mjällen heller, som jag sa åt matte att jag ändå inte skulle bli om hon försökte bada mig.

    SvaraRadera