onsdag 15 februari 2012

Äter

Igår blev matte glad. Jag åt nämligen en halv burk av mitt specialfoder och Maja fick inte smaka alls. Hon satt och såg sur och avundsjuk ut hela tiden. *haha*
Hon fick bara äta sista slicken så hon var väl kanske lite nöjd iallafall.
Men jag tycker att matte har betett sig lite konstigt nu på sista tiden. Så fort att jag går till lådan och ska ha min lilla privata stund för mig, så kommer hon och springer efter mig och står och tittar på mig. Och så har hon med sig nånting som prasslar och är genomskinligt som hon sätter på ena tassen. Men hon går därifårn igen och ser så besviken ut när jag bara gör nummer 1. Det är lite mystiskt det där tycker jag.....

Nåjam... idag har Maja och jag inte gjort så mycket faktiskt. Vi har mest legat i soffan och vilat lite.
Vi tog den stora soffan och matte fick ta den lilla. (Vi är ju faktiskt två och tar större plats än henne.)

 






- Morris

4 kommentarer:

  1. Kanonbra att du äter specialmaten.
    Jag förstår precis att du inte lägger några pluttar i lådan om hon står där och stirrar. Nyfniken i en strut! Nånting ska man väl få ha för sig själv.
    NosBuff.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man undrar ju vad hon ska med mina pluttar till egentligen. Dom är lite mysko dom där tvåbeningarna tycker jag....

      Radera
  2. Dessa tvåbeningar... min matte samlade också på mina pluttar förut, men sedan la hon av med det när det visade sig vara onödigt. Kanske letar de efter något särskilt inuti pluttarna? Något sådant där som bara veten kan begripa sig på? Fast jag hoppas förstås att det inte är något, utan att du piggar på dig och blir frisk igen! Det vore så jamarhemskt om Maja blev ensam igen... hon behöver dig, förstår du.

    Tass från Imma, abbemissa och taleskatt för klosterkatterna.

    SvaraRadera
  3. Jo kanske hon letar nåt speciellt i pluttarna. Undrar just vad det kan vara. Ja Maja är väldigt orolig att det ska flytta in en sån där skällis här. Det har kommit några på besök här så hon börjar bli väldigt orolig att det är någon av dom som ska flytta in här.

    SvaraRadera