lördag 25 februari 2012

Städdag

Idag var det tydligen dax att mata snabeldraken igen. Både Morris och jag höll oss undan då utifall att han får för sig att äta upp oss. Man vet aldrig med sånna där snabeldrakar inte.....
Nåjam. När matte hade matat klart honom vågade vi oss fram igen och då moppade hon golvet.
Då brukar faran vara över. Men den där moppen känns också lite opålitlig men den är inte lika farlig och äter inte upp oss iallafall.
Sen vet jag inte om matte blev smittad av den där bacillen "städ-mani" eller nåt sånt för hon bara fortsatte och fortsatte att städa. Det var riktigt pälsresande att se henne så där! Hon dammade lite här och där och så låg hon på golvet i badrummet och torkade i alla hörn och skrymslen hon kom åt. Morrhårsdarr!
Sen fortsatte hon och städade i badkaret, handfatet och toaletten också. I två timmar hade den där "städ-mani" bacillen ett fast grepp om matte. Men sen blev hon nog frisk för hon slutade att städa.

Morris och jag gick en liten inspektionsrunda för att se att hon städat badkaret grundligt och sen var jag tvungen att provligga i handfatet också. Och Morris gick och la sig i mattes säng för det var svalt och skönt inne i sovrummet. Balkongdörren står öppen dygnet runt nu.

Inspektionsrunda pågå
Provliggning

Morris är trött i mössan
Och det var nog tur att vi tog en liten tupplur så där på kvällskvisten för sen blev det full rulle här hemma.
Det kom några tvåbeningar hit och dom hade sånna där små, hemska tvåbeningar med sig.
En lite större och en lite mindre... och så David. Det blev lite för mycket så jag och Morris bosatte oss under soffan för säkerhetsskull. Ja, vi kom väl fram och visade oss lite medan dom där små tvåbeningarna var instängd i Davids rum och möblerade om och dansade träskodans.
Efter många timmar åkte tvåbeningsfamiljen hem och matte och husse fick städa i Davdis rum och sen skulle dom stoppa honom i säng. Och det var inte en minut försent tyckte jag.
Han klev upp klockan 03.00 imorse berättade matte och nu hade han alltså varit vaken i 19 timmar i sträck.
Det var visst väldigt många timmar fick jag förklarat för mig. 

Nu är både matte, husse och vi trötta efter den här dagen så nu ska vi nog..... Zzzzzzzzzzzzzzzz........
- Maja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar